Τα βρέφη έχουν περιορισμένη επικοινωνία με το περιβάλλον και αυτή περιορίζεται σε εξωλεκτική. Έχουν την τάση να αλληλεπιδρούν με τους εξής τρόπους:
Αν απουσιάζουν τα παραπάνω, καλό θα ήταν να πάρετε τη γνώμη ενός ειδικού αν και δε γίνεται λόγος για διαταραχές λόγουβκαι ομιλίας σ΄αυτό το αναπτυξιακό στάδιο.
Σ΄αυτό το στάδιο ανάπτυξης των παιδιών, τα προβλήματα άρθρωσης λέξεων αλλά και δόμησης ολοκληρωμένων προτάσεων είναι συνήθη. Κάνουν συχνά αντικαταστάσεις ηχητικά παρόμοιων συμφωνικών φωνημάτων και συνήθως συντέμνουν τις πολυσύλλαβες λέξεις σε μικρότερες. Αρχίστε να προβληματίζεστε αν το παιδί δε δείχνει να βελτιώνει αυτές τις δυσαρθρίες με την πάροδο του χρόνου.
ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ ΚΑΛΟ ΘΑ ΗΤΑΝ ΝΑ ΕΛΕΓΞΕΤΕ ΤΙΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ ΣΤΟΝ ΛΟΓΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΣΑΣ ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΕΥΘΥΝΘΕΙΤΕ ΣΕ ΚΑΠΟΙΟΝ ΕΙΔΙΚΟ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΟΥ:
Το γνωστικό αντικείμενο του λογοθεραπευτή είναι η μελέτη, η έρευνα και η εφαρμογή των επιστημονικών γνώσεων που κατέχει, σχετικά με την ανθρώπινη επικοινωνία. Πιο συγκεκριμένα ασχολείται με τη φωνή, την ομιλία, τον προφορικό κ τον γραπτό λόγο, και τη λεκτική επικοινωνία, καθώς και με τις διαταραχές που παρουσιάζει το άτομο σε κάποιο από τα παραπάνω.
Ειδικότερα, ασχολείται με διαταραχές που σχετίζονται με τα παρακάτω:
Οι συνήθεις διαταραχές τις οποίες παρουσιάζει το άτομο που απευθύνεται σε λογοθεραπευτή είναι οι ακόλουθες:
Αναπτυξιακές διαταραχές ομιλίας: Σ’ αυτές εμπεριέχονται
Αναπτυξιακές γλωσσικές διαταραχές:
Μαθησιακές Δυσκολίες- Δυσλεξία
Διαταραχές Φωνής
Διαταραχές σίτισης – κατάποσης (Δυσφαγία)
Χειρουργικές επεμβάσεις (λαρυγγεκτομή)
Διαταραχές νευρογενούς φύσης – σύνδρομα
Εγκεφαλικά επεισόδια
Κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις
Τα αίτια των διαταραχών αυτών δεν έχουν διευκρινιστεί, εντούτοις φαίνεται να σχετίζονται με γενετικά, νευρολογικά, ψυχολογικά ή περιβαλλοντικά αίτια.